"Kochamy Nasze Dzieci takimi,
jakie są i nie szczędzimy wysiłku,
aby każdemu stworzyć warunki do wszechstronnego rozwoju
na miarę indywidualnych możliwości"
W naszej szkole obejmujemy edukacją, terapią, rewalidacją, wychowaniem oraz opieką dzieci i młodzież posiadającą orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, tj:
- słabosłyszące,
- słabowidzące,
- z niepełnosprawnością ruchową,
- z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
- z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
- autyzmem,
- Zespołem Aspergera,
- zaburzeniami sprzężonymi, tzn. z występującymi co najmniej dwiema niepełnosprawnościami,
- zagrożonym niedostosowaniem społecznym.
Każde dziecko w ramach kształcenia na podstawie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia ma opracowywany indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Zawiera on min. zakres dostosowania programu nauczania oraz wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, formy i okres pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia, działania wspierające rodziców ucznia.
Jako placówka prowadząca kształcenie, wychowanie i opiekę dla uczniów niepełnosprawnych zapewniamy:
- realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego,
- warunki do nauki, sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne, odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci lub uczniów,
- integrację uczniów ze środowiskiem rówieśniczym, w tym z uczniami pełnosprawnymi,
- przygotowanie uczniów do samodzielności w życiu dorosłym.
Nasi nauczyciele, wychowawcy, specjaliści pracujący z uczniem niepełnosprawnym, dobierając indywidualnie metody i środki terapeutyczne pragną wspomagać wszechstronny rozwój naszych wychowanków oraz przygotować ich do codziennego życia tak, aby:
- zdobyli maksymalną niezależność i samodzielność życiową,
- byli zaradni i przygotowani do codziennego życia,
- umieli sterować własnym zachowaniem zarówno w miejscach publicznych jak i w prywatnych, wobec osób bliskich i obcych, mówić „nie” w zagrażających sytuacjach,
- mogli uczestniczyć w życiu społecznym, na równi z innymi członkami społeczeństwa, znając i przestrzegając ogólnie przyjętych norm zachowania.